Iván Blanco vann priset för Bästa Nordiska Dokumentär

På årets Göteborgs Filmfestival vann Iván Blanco och Mónica Hernández priset för Bästa Nordiska Dokumentärfilm.

Dragon Award Best Nordic Documentary, som priset heter, fick Iván Blanco för sin gripande dokumentär Första blatten på månen  – ett porträtt av Douglas ”Dogge Doggelito” – frontfigur i den legendariska hiphopgruppen The Latin Kings.

Iván började sin filmbana när han gick Medielinjen på Biskops Arnö. Nu är han återkommande gästlärare på våra kurser. Också Mónica Hernández Rejón, Pråmfilm, som producerat filmen började sin bana på Biskops Arnös filmkurser.

Dela:

Fler artiklar:

Platser kvar på sommarkursen Helande närvaro 20-24 juli!

En upplevelsebaserad kurs där vi under fem dagar utforskar att måla och skapa, meditera, göra yinyoga, vara i kontakt med naturen, dansa fritt, samtala mm för att öppna upp möjligheten till mer kontakt med vår inre närvaro, bortom prestation och krav.